Skip to content →

Boekrecensies.

Opkrabbelen, nadat je op je bek bent gegaan

In de categorie: ‘Best beoordeelde boek Nederlandstalige Populaire psychologie’ bij Bol.com

In haar boek ‘Opkrabbelen, nadat je op je bek bent gegaan’ weet Karin Ramaker met een aanstekelijke dosis optimisme, actiegerichtheid en humor te prikkelen tot zelfreflectie en stimuleert ze het aan de kaak stellen van eigen overtuigingen. In de 14 hoofstukken komen diverse thema’s aan bod, die je uitdagen, prikkelen en stimuleren om het eens anders te doen. Het gaat onder andere in op assertiviteit, intuïtie, perfectionisme, piekeren en geleefd worden door emoties en verwachtingen. Zonder heel theoretisch te worden, zit er wel stiekem een hoop praktisch gerichte wijsheid in elk hoofdstuk.‘ ~ Arjan van Houwelingen – Tijdschrift voor Coaching.

Gewoon Single

De anekdotes en verhalen in het boek zijn erg vermakelijk, grappig, herkenbaar en soms ook emotioneel om te lezen. Als single zul je veel herkennen uit de verhalen van andere singles. Je voelt je gesterkt in het single-zijn. Als niet-single krijg je veel meer begrip en respect voor het leven van de single. Soms zul je als niet-single zelfs ook wat jaloezie voelen bij het lezen van dit boek.‘ ~ Single Coaching.

Beter Bloggen

Beter bloggen is een lekker praktisch, duidelijk en goedgeschreven boek, dat je als beginnend blogger inspireert en motiveert om te gaan schrijven. Als ervaren blogger vind je de ins en outs van bloggen nog eens goed en gestructureerd op een rijtje, het daagt je uit om je eigen blog nog eens kritisch te bezien en nog beter te maken. Kortom een boek dat je echt verder helpt op het bloggerspad.‘ ~ Francine ten Hoedt – Vereniging van vrouwen met hogere opleiding.